همسريابي وفق

 از نظر شما چه نوع ازدواج موفق است؟ ؟ براي رسيدن به هرملاكي كه براي داشتن يك همسريابي  موفق در ذهن داريد بايد قوانين و اصول درست آن را بياموزيد و به كاربنديد. هر فردي تعريف متفاوتي از ازدواج موفق در ذهن خود دارد.


برخي افراد همسريابي  را ازدواجي مي دانند كه زوجين به هم عشق بورزند و احساس و علاقه در زندگيشان موج بزند. ازدواج در اسلام امري الهي و ديني است كه انسانها را به تكامل و آرامش روح ميرساند . قرآن و عترت بهترين راهنمايان انسان هستند كه بسيار به امر مقدس ازدواج تاكيد نموده اند. اما جوامع غربي ازدواج را صرفا امري ميدانند براي رفع نيازهاي جنسي.

هر فردي براي داشتن يك همسريابي  موفق بايد قوانين و مهارتهاي درست رابياموزند و آن را در زندگي بكار ببرند

يكي از مهمترين نكاتي كه در ازدواج بايد به آن توجه شود سن مناسب ازدواج است.

سن مناسب همسريابي :
در كلام خداوند و قرآن سن مشخصي براي ازدواج مطرح نشده است . درتعيين سن ازدواج دختران و پسران،بايد ديدگاه هاي مختلفي را بررسي كرد . از جمله اينكه دختر و پسر در چه سني به بلوغ فكري و جسمي ميرسند..

در جوامع شهري خانواده ها،سنين متفاوتي را براي ازدواج دائم فرزندانشان در نظر ميگيرند.

دختر ها و پسرها معمولا از اوايل سن 15و17 به بلوغ فكري ميرسند بطوري كه ميتوانند به ازدواج فكر كنند ( البته تنها فكر كنند) اما سن ازدواج در جوامع و خانواده هاي مختلف متناسب با آداب و رسوم و عقايد آنها متفاوت است.

براي مثال :برخي خانواده ها و جوامع ديپلم راپايان تحصيلات فرزندانشان ميپندارند درحاليكه برخي ديگر مدركهاي بالاتر نظير كارشناسي و كارشناسي ارشد راپايان تحصيل در نظر ميگيرند . سن همسريابي  در خانواده هايي كه اينگونه ميپندارند بالاتر است.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: همسريابي .شيدايي :ازدواج موفق :ازدواج دايم و موقت،

ادامه مطلب
[ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۵:۱۶ ] [ روح انگيز ]
[ نظرات (0) ]
[ ۱ ]